मनोरन्जन समाचार, सेलिब्रेटीहरू, सेलिब्रेट समाचारहरू, र प्रसिद्ध गफहरूका लागि तपाईंको स्रोत। ताजा फेसन, फोटोहरू, चलचित्रहरू र टिभी कार्यक्रमहरू जाँच गर्नुहोस्!

   ©2024 Joy Nepal All rights reserved. | Designed & Developed by : Appharu.com

रञ्जितकार समुदायको इतिहास खोतल्ने सुनिलको चित्रकला

काठमाडौँ– उपत्यकाको पुरानो नेवारी समुदायलाई प्रतिनिधित्व गर्ने पुराना तस्वीरहरु, समुदायको पेशालाई झल्काउने बत्ती, डोरा, वासी, ईहि प्रासी, बुट्टेदार स–साना कपडाका नमुनाहरु एवं लाखे संस्कृतिलाई चित्रण गर्ने तस्वीर र अमूर्त कलाको स्वरुपले ठमेल, मण्डला स्ट्रिटस्थित ‘किसिमाका’ ग्यालरीका भित्ताहरु सजिएका छन् ।

ग्यालरीका सजिएका कलाकृतिहरुसँगै जोडेर स्वदेशी तथा विदेशी कलाप्रेमीहरुलाई आफ्नो पूर्खाको इतिहासकाबारे बेलिविस्तार लगाउन व्यस्त छन्, कलाकार सुनिल रञ्जित । उनी थोरै आफ्नो अमूर्त कला चिन्तन र सिर्जनाबारे सुनाउँछन् भने धेरै पूर्खाको लोपोन्मुख हुँदै गरेको पेशाबारे बुझाउँदै छन् ।

किनकि, पेशाकै कारण आफ्नो पूर्खाले नामसँगै पाएको ‘रञ्जितकार’ शब्दप्रति उनको विशेष प्रेम छ । त्यसैले उनले आफ्नो पछिल्लो कलाप्रदर्शनीमा उनको अमूर्त फर्मका चित्रहरुसँगै पूर्खाको पेशालाई चिनाउने सम्पूर्ण दस्तावेजहरु समेत प्रदर्शन गरेका हुन् ।

काठमाडौंको कोर सिटी काष्ठमण्डप वरिपरि नै कलाकार रञ्जितको बाल्यकाल बित्यो । बाल्यकालमा आफ्नो बाबुबाजेले कपडामा रङ्ग, बुट्टा तथा सितारा भर्ने काम गरेको उनले देख्दै आए । उपत्यकामा धार्मिक कार्य पूजा तथा आराधनामा चाहिने बत्ती, डोरा, ईहि प्रासी लगायतका सामग्री समेत बनाएको उनले देखे ।

उनका अनुसार ईहि प्रासी नेवारी समुदायमा कन्या रजस्वला हुनुपूर्व गरिने विवाहमा लगाइने वस्त्र हो । सारी जस्तै यो वस्त्र तलेजु भवानी र रातो मच्छिन्द्रनाथलाई समेत चढाइन्छ । दरवारमा लगाउने श्रीपेचहरु समेत रञ्जितकार समुदायले बनाउने गरेको उनले बताए ।

पछि आधुनिक प्रविधिको विकाससँगै रञ्जितकार समुदायको परम्परागत सीप लोप हुँदै गएकोप्रति उनले चिन्ता व्यक्त गरे ।

धागोदेखि कपडा बुन्ने, बुट्टा तथा छाप्ने कलामा समेत अचेल आधुनिक प्रविधिका मेसिनहरुबाट गरिन्छ ।

समुदायमा बाँकी रहेका अवशेषहरुलाई नयाँ पुस्तासम्म पु¥याउन कला प्रदर्शनीमार्फत् उनले बाहिर ल्याएका हुन् । दरवारमा बनाइने सारी, सल तथा घुम्टोहरुमा भर्ने सितारा, इम्ब्रोइडरी गरिएका कपडाहरु समेत उनले संकलन गरेर प्रदर्शनीमा राखेका छन् ।

बाल्यकालमा धागो तथा कपडाका लागि बनाइने रङ्गका घ्याम्पाहरुमा खेलेको स्मरण ताजै रहेको उनले जोय नेपालसँगको कुराकानीका क्रममा सुनाए ।

‘हामी सानो हुँदा कपडा बुन्ने, धागो काट्ने र त्यसमा रङ्ग भर्न ठूला–ठूला घ्याम्पाहरु हुन्थे,’ उनले भने, ‘हामी रङ्गका घ्याम्पोहरुमा खेल्थ्यौँ, अहिले मेसिन र केमिकलहरुले पेशा नै संकटमा पर्‍यो ।’

उपत्यकामा नेवारी समुदायको ‘छिपा’ नै पछि नेपाली भाषा खसकरण हुँदा ‘रञ्जित’ भनिएको इतिहास पाइन्छ । यस समुदायको मुख्य काम नै रङ्गरोगन गर्नु, बुट्टा भर्नु र सुकाउनु हो ।

कपडा रङ्गाउने कामलाई नेवारी भाषामा ‘छिगु’ र सुकाउने कामलाई ‘पायगु’ भनिने कलाकार रञ्जितले सुनाए । यही दुई शब्दको संयोजनबाट नै ‘छिपा’ थर रहन गएको हो भन्ने समुदायको मान्यता छ । उनका अनुसार यो समुदायले प्रकृतिमा पाइने विभिन्न जडिबुटी, घाँस तथा ओखरको बोक्राबाट रङ्ग बनाउने गर्थे ।

रञ्जित सुमदायले नै मल्लकालदेखि नै राजाहरुको श्रीपेच लगायत भक्तपुरमा मनाइने बिस्का जात्रामा उभ्याइने यसिंद्यः झुन्ड्याइने हलिपट, इन्द्रजात्रामा निकालिने लाखे आजुको चुनरी बनाउने गर्छन् ।

यसरी रङ्गमा जितेर विशेषता हासिल गरेकै कारण ‘कार’ विशेषज्ञ थपेर ‘रञ्जितकार’ थर रहन गएको ऐतिहासिक मान्यता समुदायमा छ । आफ्नो पेशालाई सहज बनाउन ‘रञ्जितकार’ समुदाय नदी आसपासमा बसोबास गरेको देखिन्छ ।

भक्तपुरको खोर्हे (हनुमानघाट) वरपरको क्षेत्रमा बसोबास गर्ने रञ्जितकारहरुले आफ्नो कामका लागि हनुमन्ते नदीको पानी प्रयोग गरेर नदी आसपासमै कपडा सुकाउने गरेको इतिहासले बताउँछ । यही इतिहासलाई ब्युँताउने जमर्काे कलाकार रञ्जितले कलामार्फत् गरेका छन् ।

समुदायको इतिहासलाई बताउने सम्पूर्ण सामग्रीहरुलाई विभिन्न स्थान र व्यक्तिहरुबाट संकलन गरेर संग्रह गरिएको उनले बताए ।

रञ्जितको कलामा रङ्ग चिन्तन

कलाकार रञ्जित ४० को दशकदेखि कला सिर्जनामा छन् । कला सिर्जनासँगै उनी कला अध्यापनमा समेत छन् । लाजिम्पाटस्थित सिर्जना कलेज अफ फाइन आर्टस्का उनी संस्थापक सदस्य समेत हुन् ।

कलामा पोखिएका भावहरु र यसले पार्ने प्रभावहरु सिर्जनासँगै प्रत्येक दिन उनी नयाँ पुस्तालाई ज्ञानका रुपमा बाँड्ने काम गरिहेका छन् । उनको सिर्जनामा रङ्ग र यसको विशेष संयोजन देखिन्छ । विशेषत अमूर्त कला विधामा उनको चाख देखिन्छ ।

उनको कलामा हेर्ने दर्शकले सीमित होइन, असीमित दुनियाँ भेट्टाउन सक्छन् । कुनै निश्चित रुपभन्दा पनि उनका कलाकृतिहरुमा रङ्गहरु मात्र नाचिरहेका हुन्छन् । झट्ट हेर्दा उनका कलाहरु वस्तुविहीन, रुपविहीन र आकारविहीन देखिन्छन् । मात्र रङ्गहरु क्यानभासमा पोखिएको जस्तो आभास हुन्छ ।

तथापि रञ्जितका लागि रङ्गहरु नै कथा, चरित्र, घटना, पात्र र परिवेशहरु हुन् । एउटा घटना या धारणाको जन्म भएपछि रङ्गहरु मार्फत् पूर्ण कथा क्यानभासमा बन्ने उनले सुनाए । यसका लागि केवल क्यानभासमा कुची चलाउनु मात्र होइन लामो समयको साधना र प्रक्रियामा जानुपर्ने उनका अनुभवहरुले बताउँछन् ।

उनका क्यानभासमा पोतिएका रङ्गहरुमा कतै लाखे नाचिरहेको त कतै मानिसहरु उत्सव बनाइरहेको हो कि भन्ने भान हुन्छ । उनी भन्छन्, ‘क्यानभास नै मेरो मञ्च हो ।

‘म त त्यहाँ रङ्गहरु होइन मान्छे नाचिरहेको देख्छु,’ उनले भने ।

उनले ‘सोरठी नृत्यः पूर्खाको नाच’, ‘अध्यारोबाट उज्यालोतिर’ जस्ता सिरिजमा कला मार्फत् नै मानवीय चिन्तन र संवेदनाहरुलाई खोतल्ने काम गरिसकेका छन् । उनको रङ्गचिन्तनमा बनेका सिर्जनाहरु शीर्षकविहीन छन् ।

अवलोकन गर्ने आम दर्शकले कला नियाल्दै आफ्नै जीवनका दर्शक र भाव बनाओस् भन्ने उनको अपेच्छा छ । अमूर्त कलाको विशेषता नै यही रहेको उनको भनाइ छ । उनका अनुसार यसमा कलाकार र दर्शकले राख्ने दृष्टिकोण, घटना, परिघटना अलग–अलग हुन सक्छन् ।

कुनै पनि कलाकारको साधनामा दर्शक आफ्नै धारणामा सयर गर्न पाउने भएकोले नै अमूर्त कलाको संसारमा छुट्टे महत्व रहेको समेत उनले सुनाए । यही कला सिर्जनाले अनन्त यात्राको सन्तुष्टि उनलाई दिएको छ । जिवीकोपार्जनका लागि उनी इलुस्ट्रेसन (द्रिष्टान्त चित्र) गर्छन् ।

इलुस्ट्रेसनमा दाई शरद रञ्जितको बाटो पछ्याउँदै लागेको उनले सुनाए । उनका दाई अग्रज कलाकार रञ्जितले व्यंग्यचित्रका क्षेत्रमा विशिष्ट योगदान पुर्‍याएका छन् । उनले प्रौढ शिक्षाको पुस्तिका ‘नयाँ गोरेटो’, ‘भाँडभैलो’ लगायतमा इलुस्ट्रेसन बनाएका छन् ।

इलुस्ट्रेसन बनाउने कार्यलाई रञ्जित पेशासँगै सामाजिक सेवाका रुपमा लिन्छन् । यसले जीवन निर्वाहका लागि थोरै आर्थिक सहायता गरेपनि मनको आनन्दका लागि फेरि उनी अमूर्त कला सिर्जनातिर नै फर्कछन् । रङ्ग, प्रकाश र भावलाई सन्तुलन कायम गर्दागर्दै यसैमा आत्मसन्तुष्टि मिल्ने उनी सुनाउँछन् ।

यसले रङ्गमा जोडिएको आफ्नो पूख्र्यौली पेशालाई पनि जोड्ने उनको बुझाइ छ । नयाँ पुस्ताले आफ्नो भावना अभिव्यक्त गर्ने र जीवन दर्शन बुझ्ने काम रङ्गको भाषामा गर्न सक्ने उनको मत छ ।

उनको प्रदर्शनीको क्युरेसन भने मीना लामाले गरेकी हुन् । लामाले उनको कलालाई आधुनिक फर्ममा आउने गरी सलमा(पातलो पछ्यौरी)मा समेत प्रस्तुत गरेकी छिन् ।

प्रर्दर्शनीमा फ्रान्सेली कलाकार भिन्सेन्ट ग्रेबीका सिर्जनाहरु समेत अवलोकन गर्न सकिन्छ ।

यो खबर पढेर तपाईलाई कस्तो महसुस भयो ?